Avusturya'da Ötztaler Urweg: Konfor bölgesinde dağ yürüyüşü

Selvi

New member
Yüksek dağlardaki turlar, bagajlarını sırtlarında taşıyan ve çorak kulübelerde uyuyan sert haşlanmış insanlar için bir şey mi? Mutlaka değil. Avusturya'daki Ötztaler Alpleri'nde rahat bir alternatif var – ancak bunu da küçümsememelisiniz.


Uzun mesafeli yürüyüş parkurlarındaki patlama kırılmamış. Bir tatilde her gün yürüyüş yapmak, devam etmek ve her zaman geceyi başka bir yerde geçirmek için bir şey var. Ama basit kulübelerde kitlelerde uyumak ve ağır bir sırt çantasını yanınızda sürüklemek için herkes bunu sevmez. Ötztal, daha uygun bir şekilde isteyen yürüyüş tatilcileri için rahat bir alternatif sunuyor: Ötztal Urweg.

Tüm vadinin yarısına kadar sürer. Günlük on iki aşamaya bölünmüş yaklaşık 180 kilometre ustalaşacak, ancak gece otel ve emekli maaşlarında bir gecede. Ve bir bagaj taşıma hizmeti var, bu yüzden küçük bir günlük sırt çantasıyla en iyi seyahat ediyorsunuz.


Zirveden zirveden zirveye ve kulübeden kulübeye giden zorlu, yüksek Alpine Ötztal trek ile karşılaştırıldığında, Urweg çok daha uygundur – ve yine de Alpine vurgular sunar. Yuvarlak uzun yürüyüş parkuru, vadinin bir tarafındaki köyden köye, vadinin sonunda dağlara ve daha sonra tekrar başlangıç noktasına kadar Ötztal tren istasyonundan yola çıkar.

Günün ilk günü on kilometre ve 370 metre irtifa ile yavaşça başlar. En zorlu olanı altıncıdır; Obergurgl'dan Hochgebirge bölgesinde 15 kilometre ve 1300 metre.

Her akşam otele geri dön


Bir tatilde ilkel yolu kolayca oluşturabilirsiniz. Ancak birçok konuk daha da rahat. Bazıları sadece vadinin bir tarafında yürüyüş ve önümüzdeki yaz diğer tarafta rotaya devam ediyor. Ya da bir mahallede kalırlar ve sadece bireysel aşamalar alırlar. Sonuçta, Ötztal'da sürüş muhteşem çalışıyor, böylece her akşam otele geri dönüyorsunuz. İsterseniz, kısa bir tatil yapın ve sadece iki bölüm seçin.


Bunun için, Oetz'in vadi tabanı, ikinci aşamanın 15 kilometre uzunluğunda başladığı bir başlangıç noktasıdır. Rahat bir başlangıçtan sonra zaten bir vurgu var, habicher görüyor, ormanda rüya gibi. Buz mahzeni burada da görülebilir: havanın tüm yıl boyunca soğuk kaldığı yeraltı boşluklarına sahip bir kaya, hala 1960'ların başında yiyecekleri soğutmak için kullanıldı.

Acele dere yükseliyor ve sonra orman koşuşturma bitti. Buradaki cazibe merkezlerinden biri, Tyrol'un en büyük şelalesi olan Stuibenfall. Boyunca sallanan ve sallanan uzun çelik bir merdiven açar. Burada yürüyüş insanlar yılda yaklaşık 150.000 gün trippers ile tanışır. Aileler mücadele ediyor, çocuklar onu eğlenceli bir şekilde alıyor, ebeveynler iç çekiyorlar. Herkes özellikle şelalenin olduğu yerlerde çok fazla fotoğraf hissediyor. En üstte, Niederthai Sun Platosu bekliyor.

Her aşamada Stuibenfall gibi bir vurgu var ve bir zamanlar uzun, titrek bir askıya alma köprüsü, Niki'nin Niki başkanı Niederthai'deki “Hotel Tauferberg”. Personel Birliği'nde bir otel ve yürüyüş rehberidir. Bir rehber olarak, kentsel yolu seviyor diyor, ancak otelcinin için bir meydan okuma: “Ayaklarının altında uzun mesafeli yürüyüş parkurunu alan her konuk sadece bir gece kalıyor.”

Odalar her gün tamamen odaları yeniden inşa etti, ancak çok çaba anlamına geliyor, ancak turizm değişiyor, insanlar giderek daha fazla tatil yapıyorlardı. Buraya gelen yürüyüşçüler bir şey yaparlardı: “İkinci aşama yorucu olanlardan biridir. Önce ve sonra dik bir şekilde yukarı, Stuibenfall'daki 'Cennete Merdiven'.”

Yüksek dağlarda spor ayakkabılarla


Ertesi gün, Stage Başkanı yedi (15 kilometre) tavsiye ediyor. Burada Alp bölgelerinde gidiyor, dağcılık deneyimine ihtiyaç duymadan yüksek çıkıyorsunuz. Gün arkada, vadinin sonunda bir dağcılık köyü olan Venton'da Ötztal'da başlar. Orada büyük sırt çantası olan birçok insanla tanışıyorsunuz – Alpler'deki en popüler uzun mesafeli yürüyüş parkuru, Bavyera Oberstorf'tan Güney Tyrol'daki Merano'ya Alp geçişi E5 kasabaya liderlik ediyor.


Havalandıran istikrarlı ve dik bir şekilde yokuş yukarı. Sabahları neredeyse hiç kimse seyahat ediyor. Bir kez sadece bir karşılaşma var; Örgü ve kompakt sırt çantası olan dört genç kadın. Yalnız kalır – Weisskarsee'ye. Aniden burada birçok insan var ve çoğu yüksekliğe rağmen, bazıları spor ayakkabılarla birlikte alpin giymiyor! Bir kadın buraya nasıl geldiğini açıklıyor: “Eh, otobüsle.” Otobüsle? Dağlarda göl 2656 metre yüksektir. Omuzlarını silkti ve şöyle diyor: “70. satır pratikte Tiefenbachferner'a gidiyor.”

Dahası – Ötztal'daki buzulların adı budur. Ve bahsedilen o kadar da uzak değil, yaklaşık iki saat boyunca Weisskarsee'den, neredeyse bir yükseklik çizgisine gidiyorsunuz. Yerlerde, kendinizi bir karınca yolunda olduğu gibi, en azından bir otobüs buzul hayranları kalabalığına girdiğinizde burada sevimli bir şekilde bulabilirsiniz. Neyse ki, hala daha uzak bir yol varyantı var. Hızlı bir şekilde orada daha sakinleşiyor.

Tiefenbachferner'a geldi, Alpin Sessizliği manzaraya değil, verimli olmayan turizm: Geçen kıştan daha büyük kar kalıntılarının onları önümüzdeki kış için tutmak için büyük beyaz branda ile kaplandığı birçok karla büyüleyici alan görebilirsiniz; Buna ek olarak, devasa bir otopark ve 70. hattındaki otobüs durağı. Buzul, kar mevsiminde sadece iki milyon gece konuğu olan Tyrol'un en ünlü kış spor beldelerinden biri olan Sönen'in kayak bölgesine aittir.

Yürüyüş rehberi Niki Head, “Yedinci aşamayı bu kadar ilginç kılan şey budur.” Dedi. O, kayak sirk olmadan nazik turizme bağlı birkaç anıtlı üç binlerce insanla çevrili otantik bir dağcılık köyü olan Vent'de başlar. “Ve üstünde, uzakta, Sönen çevresindeki diğer Ötztal gösteriliyor.” Haklı, Ötztal kesinlikle bir kontrast programı sunuyor.

Neyse ki, yaz başı şimdi, kış kalabalığından görülecek hiçbir şey yok. Ve otobüs de günde sadece birkaç kez sürüyor. Bu nedenle, Tiefenbachferner'ı geride bırakmak sadece biraz sabır ve birkaç metre alır.

Eğer yürüyerek, Gaislachalms'a yokuş aşağı gidin, akşamları otel spasında birkaç rahatlatıcı an için sessizliğin, dağ havasının ve beklentinin tadını çıkarın. Tabii ki, konfor bölgesine daha hızlı geri dönebilir ve normal otobüsü vadiye götürebilirsiniz.

Her durumda, günün sonunda herkes, tüm gün yürüyüşçüleri gibi otobüs gezginleri, Tyrolean Specialties'deki akşam yemeğinde vadiye geri döndü. Taze duş ve rahat – çünkü ilkel yol konforlu uzun mesafeli bir yürüyüş parkuru.

İpuçları ve bilgiler:


Oraya nasıl gidiyorsun? Kufstein veya Innsbruck'ta (Bahn.de) bir değişiklik ile Münih'ten Ötztal-Bahnhof'a günde birkaç kez hızlı transfer bağlantıları var, ilkel yolun başlangıç noktası. Araba, geçiş ücretinin inntal autobahn'ından Ötztal'a geçiyor. Tyrol Ulaşım Derneği'nden hat otobüsleri genellikle ilkel yolun (VVT.AT) bireysel aşamalarını kullanır ve bağlar. En yakın havaalanı Innsbruck.


Ötztaler Urweg: Sölden'in alt aşamaları genellikle Haziran ayından itibaren iyi bir şekilde, sadece Temmuz ve Ağustos aylarında daha yüksek olanlar. İyi yürüyüş ayakkabıları, güneş ve yağmur koruması ve günlük tur sırt çantası gereklidir. Aşama 5 için, dejenere nedeniyle yerel saptırma kuruluyor. Bagaj taşımacılığı, transferler ve gece konaklamaları olan çeşitli paketler, örneğin dört gün, üç gece konaklama, 347 Euro'dan iki aşama veya 1594 Euro'dan (Bookyourtrail.com/trail/oetztal-urweg/packages) tüm iz (14 gün, 13 gece konaklama, on iki aşama) rezerve edilebilir.

Daha fazla bilgi: oetztal.com, tirol.at, austia.info

Geziye katılım Ötztal Tourismus tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımız şu adreste bulunabilir. go2.as/unabhaigkeit.